Helgen..

Jaha då var den här helgen snart över och en hel del har hunnits med.

I fredags var det grupphäng i skolan, men vi blev klara rätt så tidigt vilket var skönt. Så när jag kom hem städade jag mitt rum, vilket var otroligt välbehövligt. Resten av kvällen spenderade jag i soffan, orkade verkligen inte göra någonting på grund av den dumma förkylningen och hostan. Så jag tog första bästa bok jag hittade och började läsa. Det var alltså inte kurslitteratur, utan en helt vanlig bok. Det var så jäkla skönt att läsa en normal bok och den var så bra så jag läste ut hela boken på 390 sidor i fredags kväll.


Sjukt bra bok, men hans första Shoo Bre är sjukt mycket bättre. Rekomenderas starkt!

Lördagen började med lagfoto med tjejerna. Det var även städdag här på gatan så när jag kom hem hjälpte jag till lite med det, innan allergin tog över och jag gick in. Sen följde jag med mamma till Plantagen för att köpa blommor till farmor som har fyllt år.
     Lördagkvällen spenderades hos Sanna som fyllde år i torsdags. Det var väldigt trevligt. Jag och Sandra sprang till Tempo mitt i allt och köpte princesstårta men dom hade inga ljus där så vi köpte plastgafflar och satte i tårtan istället. Sjukt smart, för folk kunde ju äta med gafflarna. Det blev inte så sent för mig, med tanke på att jag dels är sjuk och dels skulle upp tidigt. Men jag gick ungefär när de andra skulle ut på krogen, så det blev ganska lagom.

Men trots att jag lämnade festen tidigt igår så försov jag mig. Jag försov mig helt galet mycket faktiskt. Vi hade samling kl 9.00 och jag vaknade 8.45. Det var bara att slänga på sig kläder och slänga i sig frukost och cykla ner till samlingen. Men jag hann i tid, tur det.
     Matchen mot Nora-Pershyttan gick bra - vinst med 6-0. Detta trots att vi bara hade en avbytare och en målvakt som aldrig har stått förut. Grymt nice, vi har helt enkelt fått en bra start på serien, två matcher spelade och två vinster. 
     Efter matchen åkte jag hem till farmor och farfar för att födelsedagsfika. Och nu sitter jag här hemma och nyser som en galning. Men ska snart gå ut och hjälpa till lite på vår baksida. Typ gräva upp jordgubbslandet som har börjat svika lite. Det blir nog vinbärsbuskar där istället. 

 / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0