Oförmågan att sova

Nä, jag kan inte sova och det är otroligt värdelöst. Jag undrar hur det kommer sig att kroppen helt enkelt inte vill sova, är det kroppens sätt att på ett drygt sätt säga: Nej du, nu har du faktiskt sovit liite för mycket på sistone så det här går inte för sig. Det låter ju orimligt, för så mycket har jag inte sovit, jag skulle snarare vilja påstå att jag sovit för lite. Bara 5 ynka timmar mellan måndag och tisdag borde ju inte efterföljas med en timme inatt.
Det kan ju handla om det faktumet att jag drack en energidryck eller två efter kl 22 igår för att orka skriva klart hemtentan, men vad vet jag? ;)

Hemtentan ja, det har faktiskt gått helt okej bra att skriva den. Som vanligt var jag lite segstartad och medans folk säkerligen hade börjat bli klara i söndags så började jag ordenligt på den igår. Det tycker jag var ett bättre upplägg. Så hela dagen igår spenderades på universitetet med Johanna plus att jag satt hemma och skrev fram till kl 1.

Idag har jag hängt i Åsbro-trakterna, Johanna och jag tog nämligen en sväng till Frida för att diskutera tentan litegranna. Det var kanske inte effektivt rent skriftmässigt men desto mer effektivt genom att man fick en känsla av att man inte är helt ute och cyklar i det man har skrivit. Om så, mot all förmodan, skulle vara fallet så är vi alla tre ute och cyklar.
Kvällen spenderades hemma framför datorn och tentan blev färdigskriven. Det var där någonstans som jag drack energidrycken som nu, antagligen, har skapat situationen där jag inte kan sova. Men jaja, tentan är ju klar och den ska bara korrekturläsas en gång innan jag åker och lämnar in den imorgon. Känns gött!

Sitter och kollar på Lost nu på TV som rent tidsfördriv, konstigare serie får man fasiken i mig leta efter. Jag säger då det.

Hoppas att ni andra sover gott i alla fall :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Frida

SOV KVINNA! (Men bra jobbat, kommer gå bra :D)

2011-05-18 @ 23:40:22
URL: http://friorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0