Valborg i Uppsala

Hejje!
Nu har jag kommit hem från Uppsala, med livet i behåll. Är dock otroligt sliten och känner mig ynkligt bakis, men det är ändå helt okej för jag har haft en grym helg med några av de bästa! Jag har dock slitit bort en flisa på tanden vilket har skapat en huggtand (så kan det gå när man öppnar flaskor med tänderna) och lite blåmärken här och där och en bula på knät. Men ja, trevlig helg med mycket dryck och mycket folk och lite minnesluckor här och där. Men jag ska försöka dela med mig att upplevelsen...
I fredags anlände jag och Frida till Uppsala vid halv fyra och vi tog oss direkt till Flogsta för att inleda Kvalborgsfestandet. Vi hittade en lämplig gräsplan i Flogsta där vi la ut filtarna, packade upp maten och startade engångsgrillen. Jag var The Grillmaster och styrde upp sojakorven och brände haloumin. Efter att maten hade intagits var det dags för brännbollen. Örebro och Venezuela mot resten blev laguppdelningen och jag lurade i resten att vi örebroare hade gått på brännbollsgymnasium. Jag tror dom köpte det, litegrann i alla fall. Det hela förstärktes av att vi inledde med två frivarv.
Efter några omgångar brännboll blev det kyligt och vi flyttade festen till Michelles place. Där blev jag DJ Fresh och jag kommer inte riktigt ihåg vad jag spelade för musik. Tror jag var en ganska dålig DJ, men vad gör väl det när man har ett så bra namn? Festen flöt på och klockan 2 blev jag jättetrött och tvingade folk att sitta på golvet så jag kunde lägga mig och sova i soffan. Ibland vaknade jag och la mig i diskussionerna för några minuter innan jag somnade om igen. Jag tror att festen tog slut klockan 3, ungefärligt...
Igår gick vi upp halv sju (!), jag trodde det var ett skämt att vi skulle gå upp så tidigt men det var dagens sanning. Jag var inte bakis, jag var fortfarande onykter, nice! Men vi vandrade till Kvarndammen (?) där vi skulle kolla på en massa flottar som folk bygger dagen till ära. Men vi hängde där i några timmar, drack champagne, åt jordgubbar och kollade på flottarna som oftast såg ganska ostabila ut, men vissa var riktigt snygga (så då gör det ju inte så mycket att de är ostabila).
Efter detta gick vi till Ekonomikumparken och hängde där och picknickade. Det var helt galet mycket folk, flera tusen skulle jag tro. Det var verkligen folk överallt och spriten bara flödade. Men det var fasiken i mig inte varmt alltså, jag frös som ett djur hela tiden. Till slut tröttnade jag på det så då tog jag cykeln till Flogsta och tog på mig mer kläder. Jag underskattade nämligen vädret på morgonen när vi gick och tänkte att shorts borde bli bra. Det var inte alls bra. Men med mer kläder och alkoholen i min hand så blev det ju bra till slut.
Lovisa drog på champagnegalopp, konstig grej det där. Det kostar massa pengar och det enda som händer är att man sprutar champagne på varandra. Inget för mig tänkte jag så vi andra hängde kvar i parken i några timmar. Sen tröttnade vi på att sitta i den kalla parken och vänta så vi gick hem till Victor istället. Efter mycket om och men så fick vi tag på Lovisa, vilket inte var så lätt eftersom vi hade hennes telefon. Bra grej!
Men när Lovisa och Erika väl kom till Victor så åt vi pasta med ost vilket var den enda maten vi åt under hela gårdagen, bra jobbat! Sen åkte vi tre runt lite i Uppsala och kollade in festerna. Vi hittade en eld som någon hade tänt på gräsmattan (bra grej), men vi satt där ett tag och en otroligt onykter kille ramlade lite i elden och han var helt säker på att jag var handbollsspelare.
Efter eldhänget åkte vi till en korridorsfest där vi hängde i några timmar innan vi åkte hem till Lovisa och sov där.
Idag har varit den ultimata dagen efter-dagen. Jag och Lovisa började den med att äta våfflor hos L:s klasskompis Andreas. Det var mest smör men det var gott ändå. Sen åkte jag hem till Michelle och på vägen köpte jag mjölk, energidryck och cola, sjukt värt! Sen kom Lovisa och vi åt pizza och kollade på en hel del sport.
Efter en hel dag i soffan var det så dags att gå mot bussen och nu är jag som sagt hemma. :)
Nej, men jag tror att jag har fått med det mesta nu. Som sagt så har det varit en grym helg och Valborg i Uppsala är verkligen något som måste upplevas. Helt klart.
Nu ska jag sova och det är så jälva skönt att jag är ledig från skolan imorn. Ska bara sova hela dagen och tvätta mina inrökta kläder.
Helgens mest använda fras: "Nej jag fick idag"
Ha det gött och godnatt!
/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0