Vår Ruset (särskrivningen deluxe) och hemtentan

Klockan 20.40 fick jag för mig något så dumt som att börja skriva på hemtentan. Det var intressant i ungefär fem minuter innan allt kändes oinspirerat som fan. Men man kan ju inte ge upp efter 5 minuter heller, så har i alla fall lyckats plita ner en halv sida text. Bara grejen med att skriva hemtenta en fredagkväll är ju ganska oinspirerat men våren 2008 funkade det, annat är det våren 2011. Det var sannerligen bättre förr!

Annars har jag mest träningsvärk från knäna upp till ryggen. Det ingick tydligen i de 190 kronorna jag betalade för att vara med i Vårruset. Det stog det inget om i alla papper man fick hemskickade. Lurigt. Men vårruset ja, det gick väl bra. Jag sprang i början men förkylningen, astman och allergin tog ut sin rätt och tvingade mig till att gå resten av loppet. Men 47 minuter stog min klocka på när jag gick i mål, eller jag sprang ju faktiskt i mål (det måste ju se snyggt ut när man går i mål, hallå).
Efter promenaden högg vi in i matkassen som vi fick, den innehöll massa gottigheter men det blev aningens för kallt när vi satt där på filten. Så vi åt mest upp all mat och sen begav vi oss hemåt.
14 km cykling och 5 km springande/promenerande tar ut sin fulla rätt idag, det må jag säga.
Men jag hann lagom hem för att se mr. Saade tävla i semifinalen i Eurovision. Och det var nervöst ända in i slutet, minst sagt. Men som sista land tog vi oss till finalen, nice! Och finalen ska ses hemma hos Andréa i gott sällskap och god mat och dryck :)
Förövrigt så sprang det runt massa barn på området och sålde oreanga skosnören som det står BRIS på, de kostade 20 kr och pengarna gick direkt till BRIS. Först sa jag nej flera gånger men för varje gång jag sa nej kände jag mig som en dålig människa så till slut var jag ju tvungen att köpa skosnören. Pengarna gick ju till ett väldigt bra ändamål. Men nu undrar jag mest när sjutton jag ska använda oreanga skosnören??

Idag har jag jobbat, 9-16, vilket kan tyckas dumt med tanke på hemtentan. Men det fanns bra anledningar till att jag behövdes på Posten idag och jag kunde inte neka till att jobba. Då hade jag bara fått dåligt samvete. Och hemtentan ska jag nog hinna klart med i alla fall, utan problem. Det brukar alltid lösa sig :)

Nej, jag ska väl skriva lite till på den där tentan och sova sen. Schemat för morgondagen är fullspäckat!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0