Inte en lugn stund

Jag har ett svagt minne av att jag förra veckan tänkte: vad skönt det ska bli med en relativt lugn helg, bara två fotbollsmatcher och inget plugg.

Det blev väl inte riktigt så. För det första så började helgen sent på grund av att vi hade filminspelning i skolan till klockan 17, vilket var ganska segt. Man är bra grötig i skallen efter en hel vecka med hemtenta och speciellt seg är man på fredagseftermiddagar så det gick väl sådär.

I lördags morse var det som vanligt frallor, sen åkte jag iväg till jobbet för att spendera några timmar där med eftersändningar. Direkt från jobbet åkte jag upp på stan för att träffa L som berikade Örebro med sin närvaro i helgen. Vi spenderade några trevliga timmar på Hälls och pratade om våra liv.
Därifrån bar det vidare mot Pettersbergs bollhall för match med tjejerna. Ingen rast ingen ro helt enkelt, men tjejerna vann med 7-1 trots att vi inte gjorde en speciellt bra match. Haha, lite drygt att säga så när vi ändå man med 7-1, men jag vet att dom kan bättre...

I söndags var vi hemma hos farmor och farfar en sväng för att fira att farfar fyllde 85 år. Efter det var det återigen dags för match med tjejerna. Denna gång utomhus, träningsmatch mot ÖSK. Det var väl inte det bästa vädret för att spela utomhus med tanke på att det var halv storm och regn. Vi vann till slut med 2-1 och man kan väl säga att lagen ägde varsin halvlek (den när man hade medvind mot mål haha).

Så det var den helgen, inte en lugn stund helt enkelt. Men jag antar att de där lugna stunderna får vänta till pensionen.

Den här veckan är däremot chill. Igår var jag i skolan fram till lunch och sen åkte jag och jobbade en lite stund. Idag har jag varit ledig, ikväll ska jag på bio (Breaking Dawn Part 1), imorgon är jag ledig, på kvällen är det klassfest, på torsdag ska jag jobba och på fredag är det skola på förmiddagen. Rätt så chill!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0