Ny kurs, nya möjligheter (med ett trasigt knä..)

Oj oj, har inte skrivit här på ett tag nu men en ny delkurs har dragit igång i skolan och med det nya uppgifter så det har varit lite att göra.
Sen är det ju det dumma knäet också, haltade runt i några dagar innan jag tog mig i kragen och ringde till vårdcentralen och fick en läkartid. Läkaren tryckte och klämde på knäet, sjukgymnasten gjorde samma sak. Men ingen av dom kunde hitta något uppenbart fel, tyvärr. Vilket ändå är konstigt med tanke på hur ont jag ändå har haft. Så istället slängde dom upp vad som kändes som en standard för dagens vård: "du får låna ett par kryckor, rör mycket på knäet och om det gör allt för ont så ta en eller två Alvedon". Problemet ligger ju lite i att det gör ont just när jag rör på knäet. Me hur som helst så har jag nu hoppat på kryckor och knaprar tabletter och rör på knäet. Måste ändå säga att det känns lite bättre idag, kan ju vara tabletterna men vad vet jag. Eller så har jag vant mig vid smärtan, konstigare saker har ju hänt. En gammal biologilärare har ju trots allt påstått att det inte finns någon smärta. En devis jag ofta anammar.
Nog om knäet, idag har jag suttit hela dagen med ett seminarium som skulle in idag, gick upp 7 imorse och tänkte "jag ska ju bara läsa 150 sidor och skriva 3 frågor med motivering innan kl 16, hur svårt det kan det vara?" Lite lurigt mest men jag var klar strax efter två, kanske inte hundra procent nöjd men det skiter jag i.
Just nu kollar jag på Titanic på TV, kanske den bästa filmen någonsin. Om jag är taggad på april 2012 när den går upp på igen! Fast borde nog sova, för imorgon är det ju lördag och då är det frallor som vanligt. Funderar på att ta ledigt nästa lördag, vi får se.

Nu ska jag kolla lite mer på Leo, snyggaste mannen på denna planet, helt klart! Tjipp!


Kommentarer
Postat av: Anna

Okej, tråkigt att höra! :( Njaa, tror jag avstår från operation.. Dels kan jag ingenting och dels finns det nog inget som jag är så känslig för som just ortopedi med benpipor hit och dit.. Uäck! ;)



Hoppats knäet bättrar på sig!!

2011-11-12 @ 10:27:57
URL: http://aaannnass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0