Tentahäng i Kumla

Tenta hit och tenta dit. Världens tråkigaste jävla hemtenta är vad det här är. Den är egentligen inte svår men den är så tråkig så man orkar inte ens sätta sig och ge den ett värdigt försök. Men på onsdag kl 12 ska den vara klar och oj vad jag längtar till det klockslaget!

Just nu i skrivande stund sitter jag hemma hos Frida i min klass med Johanna och skriver på just hemtentan. Men vi har lite bloggpaus nu vilket är behövligt för bloggandet kommer lite i skymundan tyvärr. Behövligt också för att tentan suger livskraften ur en litegrann.

Helgen har varit ganska så chill. Lördagsmorgonen började tidigt som sjutton med att vi skulle dela ut frallor i Lundby. Jag var så nervös inför det på fredagskvällen att jag inte kunde somna. Men nervositeten var förgäves för det gick faktiskt bra med frallorna. Vi fick ut allt i tid och vad jag vet så blev det inga fel i utdelningen.
Kvällen spenderades med den festsugna delen av klassen - klassfest alltså. Det var kul (när vi inte pratade om tentan) och det hela slutade med en utgång till Frimis. Jag betalade 100 kronor, gick in, gick på toa, trängdes med massa folk, gick ut. Väl spenderade pengar må jag säga.

Igår hände det inte så värst mycket. Jag och mamma åkte ut till Örebro Airport för att hämta syster med man som har spenderat en vecka på Rhodos. Inte alls avundsjuk, nej nej.

Nä, nu är det snart dags att dra sig tillbaka mot Örebro för fotbollsträning.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0