CSI, fotboll och pärlor

Jag kollade faktiskt klart på hela CSI-maratonet. Eller okej, jag somnade lite i mitten i ungefär 20 minuter. Men det gjorde inte så mycket för just det avsnittet har jag ändå sett några gånger. Men jag måste säga att det är lite störande att kolla på ett maraton när det är reklampaus varje jävla kvart. Speciellt när det är på natten för just i reklamer är det väldigt lätt att somna. Men annars var det värt!

Igår hade tjejerna match mot Hovsta, seriefinal till och med. Det var en väldigt jämn match men Hovsta är väldigt bra, det går liksom inte att komma ifrån det. Vi hade ett gäng riktigt heta målchanser men vi är inte tillräckligt kyliga i avsluten - det är nog vår största svaghet. Hovsta hade i princip inga chanser men gjorde ändå två mål. Vi reducerade dock när det var fem minuter kvar och sen pressade vi på som fan för att kvittera - men nej. Så det blev förlust igår, säsongens andra serieförlust.

Och Hammarby går det åt helvete för. Förlust igår igen. Det finns ju inget hjärta i det där laget längre, ibland känns det som att spelarna inte bryr sig- vilket är förjävligt mot supportrarna. Men det är bara att bita ihop och försöka hålla oss kvar i superettan i alla fall.

Idag är det skolledigt, fast jag har suttit och läst litegrann hemma men det är ganska segt. Så jag tog en sväng ner till MAXI och köpte mjölk och fiskpinnar istället - det är lite Oslo över den shoppinglistan faktiskt. Typ det jag köpte när jag handlade där hehe. Fint då!
Fast det var ju inte så mkt för maten som jag gladeligen åkte ner till MAXI, ne det var ju för att paketet från Panduro hade kommit. Beställde lite pärlor därifrån förra veckan så nu har jag en hel hög med pärlor att sortera. yey! 30 000 pärlor blev det den här gången, men bara 12 000 att sortera, som tur är.

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0