Sagan om ringen light (spoilervarning)

Ja, jag kollade ju som sagt på den första Sagan om Ringen för några dagar sen. För att försöka hålla lite koll på (framförallt komma ihåg tills jag ser nästa film) det hela så skrev jag ner filmen. Så för er som inte har läst boken eller sett filmen följer här lightversionen (min version):

Sauron skapar ring, blir mäktig.
Isildur hugger av armen, tar ringen.
Blir knäpp och förstör den ej.
Tappar den dock och Gollum hittar den.
Gollum har den i 500 år - blir knäpp.
Bilbo hittar den, blir 111 år gammal, sticker.
Frodo får ringen.
Filmen börjar (på riktigt)!
Ger sig ut på äventyr med Sam, Piff och Puff. Blir jagade av levande döda på läskiga hästar.
Frodo och compani träffar Aragon.
Frodo är nära att bli knäpp av knivhugg.
Tas till Vattnadal - Hej Arwen!
Hemligt rådslag - Frodo ska ta ringen till Mordor.
Går med Aragon, Legolas, Gandalf, Gimli, Boromir och compani - 9 coola herrar på turné - the fellowship.
Går in i grotta, träffar orkher och läskig demon - Balrog. Gandalf Grå dör.
Kommer till Galadriel - får presenter.
Sen åker dom båt, sen slåss dom mot Sarumans läskiga Uru-kaier.
Boromir dör av 3 pilar (mjälthugg).
Aragon säger åt Frodo att sticka.
Sam hittar Frodo, drunknar nästan men sen åker dom båt mot Mordor.
Står på berg.

Slut på film 1!

Väldigt mycker mer lättläst än den dumma båten. Märk väl att alla som har ringen blir knäppa, ergo knäpp ring!

(detta bör även ses som bevismaterial för att jag har sett filmen, Andréa är mitt alibi!)

/ A

Kommentarer
Postat av: Richard

Den här versionen var sååå mycket bättre än filmen! :D Längtar redan efter uppföljarna. ;)

2011-09-16 @ 05:57:57
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0