San Marino-Sverige

San Marino - Sverige. Man tänker liksom att Sverige, kanske inte hur lätt som helst, men ganska lätt ska vinna en sådan match. För ärligt talat, kan man inte vinna mot San Marino i ett EM-kval så har man inget i ett EM att göra, så är det bara. Av den anledningen var ju gårdagens första halvlek ganska ångestfylld.
Men min analys efter 20 minuter spelade igår var att San Marino inte skulle orka hålla emot längre än 60 minuter, för det är för jobbigt att bara jaga boll. Och vad händer? Jo Källström dunkar in 0-1 efter 64 minuter. Bra analys ;) Dock tror jag det hjälpte oss att San Marino fick en utvisad, annars hade det nog dröjt 10 minuter till.
Men fan, det är inte lätt att spela fotboll mot 11 försvarare, det är ju omöjligt.
Såhär i efterhand känns 0-5 som en bra grej, ett steg närmare EM i alla fall!

Idag är jag "ledig", alltså ska jag inte till universitetet men jag kanske borde läsa. Fast jag kommer ju inte läsa något men man kan ju ha det som mål.

Snart fredag!

/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0