SPSS, melodikryss och Yatzi

Jaha, en vecka på termin 3 är alltså redan avverkad. Inte så mycket att skriva om den egentligen. Vi har haft fyra föreläsningar om vetenskaplig metod och min slutsats är att det är som att lära sig ett helt nytt språk. Jag jobbar på en gloslista. Skolveckan avslutades med en workshop som gick ut på att vi skulle lära oss ett, för oss, nytt dataprogram - SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Alltså ett program för att analysera statistik. Gick bra, kommer gå bra, ska jobba på gloslistan.

Igår kväll var det landskamp - Sverige mot Ungern. Ett motstånd som man som svensk hatar litegrann. För det har alltid en tendens att bli skittråkiga matcher som avgörs i absolut sista minuten. Så även igår, men dock inte till svensk fördel som vi är vana vid, utan det var Ungern som avgjorde. Men det var som vanligt en tråkig match, en riktigt jävla dålig match till och med. Inget lag spelade fotboll, det var som en gröt. Ne fy fan, gårdagens spel var inte ett spel som kommer att leda oss till EM i Polen/Ukraina...

Denna dag började med att jag hällde lite väteperoxid i håret - det där med utväxt alltså. Ovärd grej. Man kan ju tycka att om man färgar håret tillräckligt många gånger så borde det fatta att det blir bättre för alla om det bara växer ut blont? Eller?
Färgningen ackompanjerades av melodikrysset (pensionärsvarning) och när Circle of life spelades som en del av detta kryss så fick jag en extrem lust att kolla på Lejonkungen så då gjorde jag det. Sen har jag även sett Gäster med gester, sjukt bra program, se det!

Det bästa på hela dagen var nog när jag tog ett parti Yatsi med mina uttråkade föräldrar och fick tre yatzi i ett och samma parti (oftast på första slaget) och vann med en jordskredsseger. Sweet!

Nu ska jag fortsätta titta på Kanal 5:s CSI-maraton. Ska bli spännande och se om jag orkar kolla fram till kl 6 inatt när det tar slut. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0