Träningspass i skogen!

Tidig eftermiddag idag kom det ett mail från föreningen om att alla våra gräsplaner var avstängda för dagen på grund av att det har regnat så mycket. (jävla regn). Men det är faktiskt helt sjukt vilka leråkrar det är, det räcker att ställa sig på gräset så blir man blöt rakt genom skorna. Så tilltaget var förståeligt.

Så vi fick improvisera idag helt enkelt. Vi tog med oss spelarna och gick på tur till skogen. Först fick dom springa en runda i skogen för att värma upp. Uppgiften "spring som ett lag" klarades av galant. Vi sa att om inte alla kom tillbaka i en klunga så skulle de få ett straff. Jag tänkte mig 100 situps ungefär. Men som sagt behövde jag aldrig ta till det straffet.

Att spela fotboll i skogen är inte det lättaste, men vi körde några teknikövningar på en stig. Det funkade. Tjejerna klagade lite på att det var ojämnt, men det kan knappast ha varit mer ojämnt än att springa runt på vår B-plan så är gropig som sjutton. Nackdelen med skogen är att det finns mycket annat roligt, typ blåbär. Jag fick plocka några nävar för det skulle tydligen ge energi. Vet inte om det funkade men det gav mig mest lila händer. Så nu kan jag lägga till bärplockare på listan över mina ansvarsområden i laget.

Vill man se hur det här fantastiska träningspasset gick till så finns det en video på facebook (som filmades under vissa protester men som kommer finnas kvar som ett fint minne).

/ Coach, tränare, läkare, sjukgymnast och bärplockare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0