Hammarby - Passion oavsett division!



Idag var det premiär för Hammarby i Superettan! Sista premiären på Söderstadion, 12000 på läktaren - lär ha varit en grym stämning!
Matchen visades på TV, hann dock bara se första 25 minutrarna eftersom att det krockade med tjejernas träning (för övrigt en ganska kall och blöt träning, dock på gräs, det var nice!)
Men jag hann se Sebastian Bojassens 1-0 mål, som även blev matchens enda! Gött med vinst i första matchen, speciellt som det var mot ex-allsvenska Halmstad.
Grymt med en bra början i superettan såklart, men det gäller att hålla i nu och fortsätta vinna. Pappa påpekade så snällt att Hammarby vann första matchen förra säsongen också och vi såg ju hur det hela slutade.


På tal om fotboll så har det ju varit väldigt mycket "domarskandaler" den senaste tiden. Häromdagen blev fel spelare i Djurgården utvisad och det ska ju bara inte få hända och idag fick Göteborg en väldigt felaktig dömd straff mot sig. Sen har vi ju den ständiga diskussionen om Barcelona och domare, men det är lite uttjatat tycker jag - dock väldigt befogad kritik enligt mig. Men det  jag vill komma till är att det som hänt de senaste dagarna inte ska få hända, men domare är bara människor dom också och dom gör väldigt väldigt ofta ett förjävla bra jobb men det är dags för de där högt uppsatta pamparna att inse att det krävs förändring, för ett felaktigt domslut ska inte få avgöra matcher, så är det bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0