2011 - ett ganska mediokert år

I slutet av 2010 skrev jag att 2011 skulle få jobba hårt för att slå 2010 och när jag summerar 2011 så känns det väl som att det var ett ganska mediokert år, egentligen. Det var inte ett dåligt år, men inte så storslaget.

Det kanske mest beror på att det känns som att jag bara har pluggat hela tiden, vilket jag också har gjort. Men trots att termin 3 snart är avklarad så känner jag att jag inte riktigt har kommit in i pluggandet, men det har såklart sina stunder det också. Men för att summera 2011:

De fem första månaderna av året spenderade jag med att läsa socialtjänslagarna och allt som hör till dessa. Vi hade den jävligaste salstentan: 6 timmar, 14 böcker och typ 7 frågor. Jag blev inte klar på dessa 6 timmar trots tokskrivande. Men G blev det ändå. Vi hade en lärare som gjorde livet lite sämre än vad det hade behövt vara, så det var ju ovärt. Men annars var det en ganska trevlig termin med en väldigt bra grupp!

Under terminen tog jag en paus och åkte iväg till Uppsala över Valborg och det var galet. Det var mycket alkohol, "Nej, jag fick idag", DJ Fresh skapades, helt plötsligt hade vi gått på brännbollsgymnasium och resten minns jag inte. Men det var en sjukt trevlig helg och Valborg i Uppsala lär bli en tradition de närmsta åren!

Sen blev det sommar och jag jobbade mest på Posten som vanligt. Jag hade två veckors semester varav den ena spenderades i Turkiet med Lovisa, Sanna, Petter, Emil och Clabbo. Väldigt trevligt och avkopplande. Vi solade, badade, shoppade, hade vattenkrig, gick på Scandinavian Beach Party anordnat av VING med efterföljande fest på Crazy Horse, vi firade midsommar med massa lekar och buffé och åkte båttur med piratskepp. Helt klart 2011:s bästa vecka!

Hösten har bjudit på en otroligt tråkig kurs och en väldigt intressant och aningen mer givande. Det trevligaste med hösten och vintern är väl att det inte har kommit någon snö, det är ingen som jag klagar speciellt mycket på. I december blev jag faster för andra gången, lilla Judith sa hej till världen och hon är det sötaste barnet jag någonsin träffat.

Rent sportmässigt har det varit ett trevligt år, Bloody Sunday bildades och korpenspel stog återigen på agendan. VI vann den första matchen stort sen har det gått lite sämre tyvärr. Men vi kör tappert vidare!
Som tränare har det varit ett bra år, tjejerna gick ganska långt i Örebrocupen utomhus och vi slutade på tredje plats i både Forwardcupen och Thomas Nordahl Cup - inte fy skam. Sen försvarade dom ju guldet i Örebrocupen inomhus så året fick ju ett fantastiskt slut! Vi har även börjat satsningen mot Gothia Cup 2013 genom att gå upp galet tidigt på lördagsmorgnar och delat ut färska frallor.

Nyårsafton firades med god mat och i trevligt sällskap. Först var vi ett gäng som hängde i en tom lägenhet och satt på kuddar på golvet och åt middag. Sen drog vi vidare till fest och fler människor där vi firade in tolvslaget genom att dricka champagne och se på fyrverkerier. Natten avslutades på storasysters fest där vi spelade Guitar Hero klockan halv fyra på morgonen. Inga fel!

2012 började med luftrörskatarr som följd av minusgraderna på nyårsafton. Inte så speciellt trevligt, men efter lite sömn och överanvändning av astmaspray så ordnade det upp sig. Jag kan fortfarande inte andas helt normalt men det börjar bli en vanesak. Så en sak är säker - 2012 kan bara bli bättre än så länge!

Kommentarer
Postat av: j

eller hur värt utan snö, men nu kan jag känna att jag tröttnat på tråkväder. lite skidor eller iallafal lite snögnäll hade ju varit trevligt att få ägna sig åt va.

2012-01-09 @ 16:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0