Batman, FF och semestern!

Jag var ju och såg den nya Batman-filmen förra veckan, tillika den sista filmen i trilogin. Jag kan ju ärligt säga att jag inte har sett Batman Begins och Batman The Dark Knight har jag sett en gång och det var i Oslo, alltså för några år sedan. Så man kan väl säga att jag såg den här filmen utan att ha några som helst förväntningar. Och det här med superhjälte-filmer har jag faktiskt aldrig fastnat så värst mycket för.
Men jag måste säga att filmen var bra. Den var spännande och utgången var väldigt oviss. Och jag menar, filmen är 2 timmar och 45 minuter lång, det märktes verkligen inte. Det är enligt mig ett tecken på att det är en bra film. Christopher Nolan som är mannen bakom filmen är sedan tidigare en favorit, speciellt efter Inception, och den karln vet hur man gör filmer alltså. Musik som är gjord av Hans Zimmer är alltid mycket bra och så även denna gång. Jag tänker inte säga så mycket om filmen, för de som vill se den kommer att se den och de som inte är så intresserade kommer kanske inte att se den - men min rekommendation är helt klart att se den. Kan vara en fördel att se de två första innan, men det är enligt mig inte så mycket ett måste.
I Fredags hade Frida FödelsedagsFest med temat FF. Det hela slutade med väldigt mycket F alltså - jag hade till exempel FlipFlops med Filippinska Flaggans Färger och en Hammarbytröja (FotbollsFest). Det var en mycket trevlig fest som började ute i Fridas trädgård och när myggen tog över flyttade vi in där vi dansade till Backstreet Boys och åt tårta. Alltså en mycket trevlig kväll!
Den här veckan är jag ledig från jobbet vilket är helt galet skönt. Jag ska mest göra ingenting förutom att spela minigolf med Anton någon dag. Annars tänker jag ta dagarna precis som de kommer.
/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0