Buried



Istället för att läsa dom där projektrapporterna igår så kollade jag på film. Väldigt effektivt, jag vet.
Men jag kom och tänka på att jag köpte "Buried" för ett tag sen och helt plötsligt ville jag verkligen se den.

På ett sätt önskar jag att jag inte hade gjort det. För fy fan säger jag bara. Den var konstig..

Filmen handlar om lastbilschauffören Paul Conroy (Ryan Reynolds) som är i Irak och kör förnödenheter när hans konvoj blir attackerade och han slås medvetslös och vaknar upp i en kista som är nergrävd i marken. Det enda han har till sitt förfogande är en tändare, en mobiltelefon, ficklampa och ljusrör.
I 1 timme och 30 minuter får man följa hans kamp mot klockan i den där kistan och jag satt själv och hade panikångest under hela filmen.
Men jag måste ju säga att Reynolds gör det bra och han är väldigt trovärdig, hans panik går rakt genom rutan.

Men jag vet fan inte om det är en film att rekommendera alltså. Den är både bra och dålig. Den är egentligen ganska intetsägande och lider man av klaustrofobi så är det inte en vettig film att se.
Men känner man för lite panik så är det bara att köra..

Kommentarer
Postat av: Richard

Vad tyckte du om slutet då?

2012-03-14 @ 06:40:53
URL: http://TheStorm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0