Tankens kraft..

Här sitter jag och bloggar fast jag nog egentligen borde läsa en hel hög med projektrapporter. Närmare bestämt fem stycken som vardera är på 10 sidor, plus att jag ska komma på två diskussionsfrågor till varje. Det ska bli väldigt roligt.

Men förutom att jag hänger väldigt mycket på universitetet nuförtiden så känns livet ändå rätt bra. Jag har oftast väldigt roligt när jag är i skolan och det gör ju att motivationen ändå infinner sig. Fast den här veckan kan bli lite avgörande då resultatet på omtentan kommer här om några dagar och om jag inte klarar den så blir jag vansinnig. Men det tar vi nog då. Annars rullar det på rätt bra, projektet som vi har hållt på med de senaste veckorna lämnades in för några timmar sen efter 3 timmars hetsig korrigering som har föregåtts av säkert 15 timmars korrekturläsning. Ibland är jag nog lite för petig för mitt eget bästa. Men som sagt, nu är det klart och det ska redovisas i slutet av veckan och sen är det bara att kötta inför nästa veckas salstenta. Det ska bli intressant, minst sagt. 

Idag har jag käkat lunch med Johanna, det var ett tag sedan vi umgicks utanför skolan så det var nice :) Det blev även en liten shoppingrunda för min del efter lunchen. Det har ju liksom gått och blivit vår (!) och jag har ingen lust att gå runt och svettas i min vinterjacka längre så jag tog och köpte mig en aningen tunnare jacka. 


Det blev såklart en jacka av märket Puma. Brukar bli så när jag ska köpa tröjor och jackor. Men är sjukt nöjd med den i alla fall :) 

Spanade även in ett par ljusblåa converse som var sjukt nice men kom på att jag kanske skulle ta och inventera i mitt redan befintliga converse-förråd. Det var intressant. Jag har tre par, alla i olika storlekar av någon underlig anledning - 37.5, 38 och 39.5. Förstår ingenting, alla skor sitter nämligen lika bra på fötterna...

Ne, nu ska jag ta och läsa dom där dumma projektrapporterna så det blir gjort. 

See ya 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0