Life is, life is pretty good after all...

Varje vecka har jag 40 timmars praktikt plus att vi har skoluppgifter utöver det.
Varje vecka är det minst 2 träningar, någon match och ibland cup plus att det är så sjukt mycket administrativt som ska skötas och allt ska organiseras.
Att jag hinner äta, sova och träffa vänner känns ibland som en bedrift.
Det är så brutalt mycket att göra just nu!
Helgen som kommer ska jag till exempel spendera i Katrineholm, samling kl 7 på morgonen både lördag och söndag och man ju vet ju liksom aldrig när man kommer hem. Ju bättre laget är desto längre blir cuperna ;)
 
Men alltså, egentligen så klagar jag inte, bara konstaterar fakta.
För praktiken är ju otroligt spännande och lärorik - annat kan man inte säga. Jag har spännande arbetsuppgifter och att lära sig genom praktik är oslagbart och jag har en grymt bra handledare.
Att vara tränare är det bästa jag vet, för varje år som går blir det roligare och framförallt mer taktiskt. Kartlägga motståndet, matcha bästa laget sett till motståndet och allt runt om kring. Plus att vi hitills har haft ett fantastiskt år, seriesegrare både inomhus och utomhus (Örebros bästa F98-lag alltså?). Vi har anmält oss till Gothia Cup 2013 vilket innebär att jag inom loppet av 7 år kommer att ha varit där som både spelare och tränare vilket är sinnessjukt. Är så glad för att tjejerna kommer få uppleva denna fantastiska tillställning!
 
Hur som helst, ibland blir det bara övermäktigt med allt som ska göras hela tiden och att dygnets timmar inte alltid räcker till.
 
Men jag trivs så sjukt bra i min nya fina lägenhet, jag är visserligen inte hemma så ofta men när jag väl är hemma så är det riktigt gött! Det har verkligen känts som hemma från dag 1 och det är ju grymt!
 
Nej nu ska jag fortsätta skriva lite mer ut utredningar innan jag åker hem och byter om innan tjejernas träning.
Sen ikväll blir det Twinight med alla nördar, har dock en känsla av att jag kommer sitta och sova rätt gott där i biofåtöljerna!
 
Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0